Přečtete za: 7 min

Tajemství ekodrogerie Sonett: Vyplatí se udělat jí místo v poličce?

Na začátku všeho byla voda.

A přírodovědec. Johannes Schnorr stál u vzniku značky ekologické drogerie jménem Sonett. A není divu. Byl totiž jedním z prvních vědců, který už v 60. letech minulého století odhalil obrovský rozsah znečištění podzemní vody v Německu. Způsobily ho tehdy povrchově aktivní látky z běžných pracích a mycích prostředků. Výzkum byl pro Johannese tak šokující, že se rozhodl jednat.

Celý článek →

Přečtete za: 6 min

Ekodrogerie Bio-D pod lupou. Tváří se zeleně. Jaká je doopravdy?

Ekodrogerie Bio-D

80. léta 20. století jsou v plném proudu, když Michael Barwell, pozdější zakladatel značky ekologické drogerie Bio-D, nastupuje ve Velké Británii do přístavu jako uklízeč a údržbář obchodních lodí. Při práci musí nosit ochranné prostředky včetně masky, a tak se sám sebe ptá, proti čemu se to vůbec chrání.

Netrvá tedy dlouho a začíná zkoumat složení lahviček, se kterými dennodenně přichází do kontaktu. Pojem přírodní drogerie tehdy ještě nikdo neslyšel.

Celý článek →

Diskuze a zkušenosti: 2 x komentováno Přečtete za: 4 min

Sváteční úklid úplně bez bubáků z běžné drogerie

Vánoční seriál Econea - Úklid bez zbytečné chemie

Možná si ještě z dětství vzpomenete na to bláznivé předvánoční pulírování maminčiných ozdobiček alá lapačů prachu. Ve většině domácností už se tohle harakiri naštěstí neprovozuje. Co ale zůstalo, je touha po čistém domově prosyceném vůní Vánoc.

Klasické úklidové prostředky však běžně obsahují bubáky, o jejichž účincích nemusíme mít vůbec ponětí. Ropné deriváty, syntetické vůně, triclosan, konzervanty, chlor, formaldehyd, EDTA, umělá barviva, optické zjasňovače a stovky dalších. Tyto látky nejen, že jsou často toxické či přímo karcinogenní, ale představují také obrovskou zátěž pro životní prostředí. Jde to i jinak…

Celý článek →

Diskuze a zkušenosti: 113 x komentováno Přečtete za: 4 min

Jak se zorientovat mezi značkami přírodní ekologické drogerie?

Výrobců ekodrogerie je na trhu spousta a neustále přibývají další. Za tenhle trend jsme velmi rádi a vítáme ho.

Zároveň to ale přináší nové výzvy pro zákazníky. Jak si vybrat ten pravý produkt pro mě? Nebudu platit příliš za značku, která se tváří jako nejčistší na světě, ale ve skutečnosti to s ní tak horké není?

Celý článek →